Menu

افزایش قابل توجه موتورسواران زن در جهان – نمایندگی سایپا پورتال کار

پیش فروش سایپا

امروزه زنان بیش از هر زمان دیگری برای خود موتورسیکلت می‌خرند. براساس نظرسنجی شورای صنایع موتورسیکلت، تعداد موتورسواران زن در دهه‌ی گذشته دو برابر شده است؛ این نظرسنجی نشان می‌دهد که جمعیت زنان موتورسوار طی سال ۲۰۰۹ تا امروز از یک زن در هر ۱۰ نفر، تقریبا به یک زن از هر ۵ نفر (۱۹ درصد) افزایش یافته است.

Women Motorcycle / زن زنان موتورسیکلت

به‌طور مشخص اکثریت قریب به اتفاق این افزایش مربوط‌به طیف جوان زنان می‌شود؛ متولدین انتهای هزاره ظاهراً علاقه‌ی بسیار زیادی به موتورسیکلت دارند. در میان نسل ایکس (نسل پس از انفجار جمعیت) با ۲۲ درصد، بخش زیادی از موتورسواران زن را تشکیل می‌دهند؛ درحالی‌که نسل ایگرگ (نسل Y ملقب به هزاره) به ۲۶ درصد افزایش یافته است. 

Women Motorcycle / زن زنان موتورسیکلت

یکی دیگر از عوامل مهم این است که نسل کهنسال و  جنگ جهانی دوم به تدریج از موتورسواری فاصله گرفته‌اند؛ زیرا در این نسل موتورسواری مخصوص مردان محسوب می‌شد. اما با کاهش جمعیت کهنسال در مقابل نسل جوان، تمایل به استفاده از موتورسیکلت در میان زنان بیشتر می‌شود. امروز ۶۶ درصد از صاحبان موتورسیکلت می‌گویند که خانواده و دوستان آن‌ها نسبت به موتورسیکلت و اسکوتر نظر مثبتی دارند.

Women Motorcycle / زن زنان موتورسیکلت

تولیدکنندگان موتورسیکلت باید از این تغییرات جمعیتی آگاه باشند و به آن‌ها توجه کنند. طبق نظرسنجی، زنانی که موتورسیکلت دارند، به‌طور متوسط ​​۵۷۴ دلار در سال برای لاستیک، تعمیرات روزمره، تعمیر و نگه‌داری، قطعات یدکی، لوازم جانبی و تغییرات در تجهیزات موتورسیکلت هزینه می‌کنند؛ در مقابل مردان ۴۹۷ دلار برای این امور هزینه‌ می‌کنند. بعضی افراد ممکن است بگویند چنین هزینه‌ای به این دلیل است که مردان احتمال بیشتری دارد که دست‌های خود را برای انجام تعمیرات کثیف کنند و برخی از کارهای تعمیرات موتورسیکلت خود را به‌تنهایی انجام دهند. درحالی‌که نسبت به مردان، زنان احتمال کمتری دارد این کارها را خود بر عهده بگیرند؛ هرچند ممکن است برخی زنان نیز وجود داشته باشند که به اصطلاح «آچاربه‌دست‌تر» از برخی مردان هستند. بنابراین شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی باید به اندازه‌ی کافی به این بازار در حال رشد توجه کنند. درواقع برخی شرکت‌ها، مناسب با آناتومی بدن زنان موتورسیکلت می‌سازند.
Harley-Davidson / هارلی دیویدسن

دراین‌میان برخی شرکت‌های سازنده‌ی موتورسیکلت طرز فکر و شیوه‌های بازاریابی قدیمی دارند. در مقابل شرکت‌هایی نیز پیدا می‌شوند که نگاه مثبتی به زنان دارند. به‌عنوان مثال هارلی دیویدسن از جمله شرکت‌هایی به شمار می‌رود که به تفاوت توانایی‌های مردان و زنان برای پیاده شدن از موتورسیکلت و پارک کردن آن به حالت دوپا توجه کرده است.

Harley-Davidson / هارلی دیویدسن

در یکی از نمایشگاه‌هایی که برای معرفی محصولات حوزه‌ی موتورسیکلت برگزار شده بود، یکی از متصدیان هارلی دیویدسن به زنان و مردان علاقه‌مند آموزش می‌داد که چگونه موتورسیکلت خود را به عقب برده و پارک کنند یا آن را به حالت روی دوچرخ قرار دهند. این موضوع نشان می‌دهد که هارلی دیویدسن به خوبی اهمیت توجه به تفاوت نسل‌ها را درک کرده است و آن را در عمل اجرا می‌کند. هارلی دیویدسن از جمله‌ شرکت‌هایی به شمار می‌رود که می‌تواند بازار آینده‌ی موتورسیکلت را به خوبی هدایت کند و مشتریان بالقوه‌ی زیادی را از جمعیت زنان به سوی خود بکشاند. 

قیمت خودرو و ماشین و تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *