Menu

مرگ جعبه دنده های دستی در راه است؛ ب ام و M4 آخرین باواریایی با گیربکس غیر اتوماتیک – قیمت پراید پوتال کار

پیش فروش سایپا

یکی از بزرگ ترین اسراری که در رابطه با نسل آتی ب ام و M3 سر به مهر باقی مانده، اینست که آیا سدان فوق العاده محبوب و پرطرفدار باواریایی ها با گیربکس دستی نیز ارایه می شود یا فقط با گیربکس خودکار قابل انتخاب خواهد بود. برای آگاهی از این موضوع باید چند ماه دیگر منتظر بمانیم و در نهایت ببینیم که ب ام و چه تصمیمی در این راستا خواهد گرفت.

اما پیش از اطلاع از این موضوع، بخش M ب ام و یک خبر خوب برای طرفداران خود دارد. آنطور که این زیرمجموعه اسپرت ساز اعلام کرده، M4 در سال های آینده تا بیشترین زمان ممکن با گیربکس دستی شش سرعته به فروش خواهد رسید.

BMW-BMW-M4--F82--5086_3





آقای کلاوس فروهلیخ (Klaus Frohlich) عضو هیئت مدیره ب ام و و مدیر بخش توسعه محصولات ب ام و، اخیرا در حاشیه نمایشگاه خودروی لس آنجلس در مصاحبه با نشریه Road and Track به این مساله اشاره کرده و گفته:

صادقانه بگویم پاسخ مهندسی ناب این است که شما با پدال های پشت فرمان و گیربکس خودکار بسیار سریع تر هستید. آنها خیلی سریع و اسپرت به شمار می روند، به ویژه در نوربرگ رینگ که به خاطر عدم نیاز به کنترل دسته دنده با دست، می توانید تسلط بهتری داشته باشید.

به عقیده من، گیربکس های دستی به طور کلی محکوم به نابودی هستند؛ اما M4 باید پناهگاهی برای این نوع گیربکس ها باشد. با این حساب M4 آخرین خودرویی خواهد بود که با گیربکس دستی ارایه می شود و این نوع گیربکس با M4 به تاریخ خواهد پیوست.

BMW-BMW-M4--F82--5086_1

حال یک سوال مهم پیش می آید و آن اینکه تا چه زمانی M4 با گیربکس دستی به حیات خود ادامه خواهد داد؟ اگر چه تاریخ دقیقی برای این مساله عنوان نشده، اما آقای فروهلیخ قول داده که جانشین نسل فعلی M4 نیز با جعبه دنده دستی قابل انتخاب خواهد بود.

انتظار می رود نسل آتی کوپه هیجان انگیز ژرمن ها تا سال 2027 یا 2028 بر روی خط تولید باقی بماند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که حداقل تا ده سال آینده شاهد تولید یک مدل هیجان انگیز از ب ام و با گیربکس دستی خواهیم بود.

گیربکس دستی

حذف کلاچ و گیربکس دستی از یک سو باعث یکدست تر شدن مدل ها و کاهش هزینه های تولید می شود؛ از سوی دیگر با قدرتمندتر شدن موتور اتومبیل های مدرن، از میزان و شدت چالش های موجود هم کاسته خواهد شد.

آقای فروهلیخ در این باره افزوده:

چون ما موتورهای توربوشارژ با 600 نیوتن متر گشتاور داریم، توسعه گیربکس های دستی محدود برای این موتورها به لحاظ اقتصادی اصلا صرفه اقتصادی ندارد. به همین جهت من در تلاش هستم عمر مدل های دستی را طولانی تر کنم، با این حال ما نمی توانیم بر روی توسعه نمونه های دستی جدید سرمایه گذاری کنیم.

 

قیمت خودرو و ماشین و تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *